( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

فلوریت

  • تزکیه و پاکسازی و تثبیت  هاله
  • دفع انرژی منفی و استرس
  • افزایش قدرت تمرکز و کمک به  یادگیری
  • توانایی ما را در تصمیم گیری  افزایش می دهد
  •  تعادل انرژی و بهبود تعادل  و هماهنگی از نظر جسمی و روحی
  •  تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تحریک بازسازی سلول ها به  خصوص در پوست و دستگاه تنفسی
  • بهبود زخم ها
  •  تقویت بافت استخوانی
  • تخفیف روماتیسم و ورم مفاصل  و صدمات ستون فقرات
  • یک شفا دهنده قوی
  • تاثیر بر روی تمام چاکراها
  • پاکسازی هاله
  • در ارتباطات درونی فرد و  همچینین مدیتیشن کاربرد وسیعی دارد
  • کانالی بسیار مفید برای  پیشبرد توسعه معنوی شخص
  • در ارتقای وضعیت سلامت پوست  ، استخوان ها و سیستم عضلانی مناسب است
  • به تسکین درد با قرار دادن  بر روی منطقه دردناک کمک می کند
  • براي درمان كساني كه از  ترسها و وسواسها رنج مي برند استفاده مي شود.
  • به تعادل فكري انسان كمك مي  كند و علاوه بر آن ، توام با حس هنري ، موسيقي  و روحانيت و معنويت مي باشد
  • سنگ فلوریت ، سنگ اشخاصي است  كه در پي كاميابي رواني هستند

ویژگیهای کلی فلوریت

فلوریت متعلق به خانواده سنگهای لایه لایه است که این لایه ها می توانند از هم جدا شوند. طبق آنچه در افسانه ها آمده است این سنگ خانه رنگین کمان است.

فلوریت که در گذشته فلوروسپار نامیده می شده و به دلیل ویژگی نسبتاً نرمش در جواهر سازی بندرت استفاده می شود. با این وجود، وقتی از این سنگ در ساخت مهره یا دیگر مصارف جواهر سازی استفاده می شود، جلوه ای زیبا از چندین رنگ در یک قطعه به نمایش می گذارد.

مشخصات علمی

درجه سختی فلوریت 4 و ساختار کریستالی آن مربعی شکل است.

یک تکه از سنگ فلوریت اغلب بیش از یک رنگ دارد. بزرگترین معدن این سنگ در ایالات متحده کشف شده و گونه صورتی رنگ گران قیمت آن در کوههای آلپ سوییس یافت می شود. انگلیس نیز گونه ارغوانی و زرد آن به نام “بلو جان[3]” را دارد.

ویژگیهای خاص

فلوریت کمک می کند تا مقدار زیادی انرژی منفی ذهنی، عاطفی و عصبی را از وجودمان پاک کنیم. این سنگ شفادهی بسیار قوی است و بر همه چاکراها و نگرشهای ذهنی فرد تأثیر می گذارد. برای پاکسازی هاله بسیار مفید است و از اتصال انرژیهای ناخواسته افراد دیگر به هاله شما جلوگیری می کند.

به کانال زنی کمک می کند و برای ارتباط با خاطرات آکاشیک و یافتن پاسخ سوالات مربوط به زندگی گذشته، فوق العاده مفید است. این سنگ بویژه برای ارتباطات متقابل، بخصوص ارواح و پریان مفید است. فلوریت را درکنار سنگهای دیگر استفاده کنید تا قدرت آنها را تقویت کند، بخصوص زمانی که هدفتان ارتقاء ویژگیهای روحانی و آرامش است.

هرچند فلوریت، نیمه شفاف است، اما به رنگهای سفید، قهوه ای، آبی، زرد، ارغوانی، قرمز و یا بیرنگ دیده می شود. فلوریت سبز انرژیهای منفی را دفع کرده و شفادهی بسیار قوی است.

فلوریت رنگین کمانی: این گونه از فلوریت، سه رنگ مشخص بنفش، سبز و آبی دارد و به همین دلیل می تواند سه سطح روحی، ذهنی و عاطفی را درمان کند. مشکل بوجود آمده هر چه که باشد، فلوریت رنگین کمانی، شما را از وجود آن آگاه میکند و بعد در فرایندهای لازم تا شفادهی کامل، به شما کمک می کند.

فلوریت ارغوانی: به تمرکز، افزایش قدرت روان بینی و ایجاد آرامش روحی کمک میکند. وقتی از نظر روحی تقویت می شویم به جایی می رسیم که باید تعهد بدهیم و فلوریت به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا برای این تعهد مهم آماده هستید یا خیر. این سنگ به عده ای کمک میکند تا پیشرفت روحیشان را بیشتر کنند. همچنین به تمام سیستم بدن انرژی می فرستد و به ارتقاء سلامت پوست، سیستم استخوانی و ماهیچه ای کمک می کند.

فلوریت سبز: فلوریت سبز در همه سطوح، جسم و روح را شفا می بخشد. به شما کمک می کند تا مشکلات عاطفیتان را تشخیص دهید و برای درمان آنها اقدام کنید. سبز رنگ رشد و شفادهی است. از این سنگ استفاده کنید تا در زندگی رشد کنید. این سنگ بسیار آرامش دهنده است اما در عین حال به شما شهامتی می دهد که افکار و آگاهیتان را گسترش دهید.

فلوریت آبی: تسکین دهنده گلو، بینی و گوش است. موانع کارمایی را رفع و احساس گناه را کم می کند.

فلوریت زرد: به تمرکز، همکاری و کارهای گروهی کمک می کند.

فلوریت اتریم: بنفش رنگ است و شکل غیرمعمول، کمیاب و زیبای فلوریت ارغوانی است که در مکزیک یافت می شود. عجیب است که این نوع فلوریت مانند دیگر انواع فلوریت، شکننده نیست و به شدت متراکم است. همچنین بر خلاف دیگر انواع که در حیطه ذهن و روح عمل می کنند، این سنگ در دنیای فیزیکی عمل می کند که ویژگی بسیار مهمی است؛ بیشتر افراد مانند فلاسفه و رؤیا پردازان، ذهن گرا هستند و نمی توانند تفکراتشان را در واقعیت عملی کنند. این سنگ به این افراد کمک می کند تا افکارشان را عینیت بخشند. همچنین کمک می کند تا مفاهیم ذهنی پیچیده برای افراد با هوش متوسط نیز قابل فهم باشد. مواد معدنی مانند سلنتین[5] زمینه دستیابی به خرد والاتر را برای ما فراهم می کنند، کلسیت شکاف بین واقعیت و برداشت شخصی ما را پر می کند، اما مواد معدنی مانند فلوریت اتریم، اطلاعات را در مرتبه فیزیکی، قابل فهم تر می کنند.

ویژگیهای شفادهی

فلوریت می تواند تأثیر دیگر سنگها را نیز تقویت کند. به عنوان سنگ تمرکز به جسم نیرو بخشیده و قدرت ارتباط را تقویت می کند.

وقتی روی ناحیه آسیب دیده قرار گیرد، به تدریج درد را از بین می برد. قابلیت بارز این سنگ، رفع انسدادهای انرژی، مشکلات تنفسی، زخمهای چرکین، بیماریهای پوستی و ورم مفاصل است. درمانگران با تحریک نوسازی سلولی در ناحیه معده و سیستم تنفسی با استفاده از فلوریت، زخم معده و سیستم تنفسی را درمان می کنند.

ویژگیهای جادوگری

انرژی: تصویری

قدرت: قدرت ذهنی

فلوریت سنگ عصر جدید است و بر محبوبیت آن روز به روز اضافه می شود. تاریخچه کاربرد طولانی در جادوگری ندارد و تأثیرات آن به تازگی بررسی و کشف شده است. به طور کلی این سنگ با ذهن خودآگاه کار می کند و برای زدودن عواطف از افکار و سر راست کردن آنها به منظور دستیابی به دیدی دقیق تر، بسیار مفید است. چون تأثیر فلوریت روی ذهن است، احساسات قوی را سرکوب می کند و افکار دریای خشم و افسردگی و نومیدی را آرام می کند.

ارتباط با چاکرا

فلوریت به سلامت عمومی کل سیستم استخوانی و ماهیچه ای کمک می کند. تمامی رنگهای آن هاله را پاکسازی می کنند و در ترکیب با هم، اثر یکدیگر را تقویت می کنند.

فلوریت بیرنگ شما را در برابر حملات روانی حفاظت کرده و خودآگاهیتان را تقویت می کند. روی چاکرای ششم یا چشم سوم تأثیر می گذارد.

فلوریت آبی از عواطف شما محافظت کرده و تعادل عاطفی ایجاد می کند. روی چاکرای چهارم یا قلب اثر می گذارد.

فلوریت ارغوانی بصیرت و آگاهی روان بینی را تقویت کرده و چاکرای چشم سوم را پاکسازی و باز می کند.

فلوریت سبز همه سطوح جسمی و ذهنی و عاطفی را درمان کرده و عشق ورزی به خود را تقویت می کند. این سنگ روی چاکرای ششم یا چشم سوم تأثیر می گذارد.

تمامی رنگهای فلوریت رنگین کمانی متعادل کننده و شفابخش های مؤثری هستند.

منبع : DANAGEM