topbar
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید
حالت مطالعه

پرهنیت (Prehnite)

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

پرهنیت (Prehnite)

( هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام DANAGEM حرام و ممنوع است  )

پرهنیت
ویژگیهای کلی
یک سرهنگ هلندی به نام ون پرن پرهنیت را در سال 1774، در دماغه امید نیک در افریقا کشف کرد. بازرگانان قدیم با سودای سوء استفاده از رنگ سبز این سنگ، آن را “زمرد دماغه” نامیدند. اساساً پرهنیت در رده زئولیت طبقه بندی می شود چرا که معمولاً در همان نواحی و تحت شرایط مشابه زئولیت شکل می گیرد. امروزه زمین شناسان این سنگ را در رده فیلوسیلیکات ها که آپوفیلیت را نیز در بر می گیرد، قرار می دهند.
پرهنیت کریستالی بسیار قوی است که در برابر فشار و خراش مقاوم است. این سنگ از آلومینیوم، کلسیم و سیلیکون تشکیل شده که در بعضی گونه ها مقادیر کمی آهن نیز یافت می شود. پرهنیت یک ماده معدنی ثانویه یا مرحله دوم محسوب می شود به این معنی که کریستالهای آن در مرحله سرد شدن مواد مذاب شکل نگرفته بلکه رخدادهای پس از آتشفشان، این سنگ را شکل داده اند.
در ابتدا پرهنیت کمیاب بود و سالیان سال تنها از افریقا استخراج می شد. سرانجام معادن این سنگ در سراسر دنیا شامل ایالات متحده، کانادا، استرالیا، آلمان، فرانسه و هند کشف شد.
مشخصات علمی
درجه سختی پرهنیت 6 است و ساختار کریستالی آن لوزی شکل است.
پرهنیت اغلب رنگ سبز روغنی دارد که گاهی از سبز مایل به زرد تا قهوه ای نیز متغیر است. نوع کریستال ستونی آن کمیاب است و کریستالهای آن معمولاً به شکل لوله ای متراکم یا خوشه انگور توده ای دیده می شود. تعدادی از پرهنیت های قهوه ای مایل به زرد که ساختار الیافی دارند را می توان تراش داد که تأثیری شبیه چشم ببر دارند.
پرهنیت در سنگهای بازالتی آتشفشانی، سنگهای نفوذی آذرین و نیز سنگهای دگرگون شده یافت می شود. توده های سبز کمرنگ آن در اسکاتلند، سبز تیره یا قهوه ای مایل به سبز آن در استرالیا و کریستالهای توده ای آن در فرانسه یافت می شود.
ویژگیهای خاص
پرهنیت سنگی کاملاً محافظ است که فرد را در همه سطوح محافظت می کند، نیروی زندگی و بطور کلی انرژی را تحریک و تقویت می کند، به عنوان سنگی قدرتمند، به ارتباط با ارواح و سفرهای بدون جسم از طریق مدیتیشن و تجسم فکری کمک می کند، همچنین به عنوان سنگ پیشگویی، باعث افزایش دانش درونی از خویش می شود. سنگی بسیار پذیرنده است و تفکر تحلیلی را تقویت می کند.
کریستالهای پرهنیت به فرد کمک می کنند تا خاطرات گذشته دردناک را رها کند. اگر از حقیقتی به دلیل دردناکی آن، اجتناب می کنید، این کریستالها در رویارویی، درک و حل آن درد به شما می کنند. همچنین به شما کمک می کند تا پتانسیلهای قدرتمندی که در وجودتان نهفته است بشناسید و شما را در بکارگیری این پتانسیلها راهنمایی می کند. حتی اگر گرفتار زندگی روزمره اید این سنگ توانایی پذیرش شرایط را بدون تسلیم شرایط شدن، به شما می دهد.
ویژگیهای شفادهی
پرهنیت بیماریهایی نظیر نقرس، آنمی یا کم خونی و اختلالات خونی را درمان می کند، همچنین به دفع سموم و تحریک سوخت و ساز و ترمیم بدن کمک می کند.
درمانگران از حافظه پرهنیت در کمک به تشخیص بیماری استفاده می کنند. اگر بیماری دارید که نمی توانید بیماری اش را تشخیص دهید، پرهنیت را به مدت یک ماه به این شخص بدهید تا همراهش باشد، بعد از اینکه سنگ را به شما برگرداند، از طریق مدیتیشن وارد حافظه این سنگ شوید.
ارتباط با چاکرا
پرهنیت برای کار با چاکرای ششم یا چشم سوم و چاکرای چهارم یا قلب، مفید است.

منبع : DANAGEM

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید

  1. دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  2. دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  3. از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
کالا هایی که دیده اید !
فیلتر بر اساس شهر محصول
دانا گوهر
فیلتر بر اساس شهر محصول
فیلتر بر اساس شهر محصول
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
دانا گوهر